ponedeljek, 20. april 2015

ZOO Ljubljana in izgubljena duda

Včeraj smo se odpravili v Živalski vrt Ljubljana, kjer smo se malo sprehodili in si ponovno ogledali vse živali. Zara je bila ob zadnjem obisku živalskega vrta stara približno devet mesecev, zato ji je bilo vse tako, kot da bi bila prvič in tudi veliko bolj zanimivo.



V dopoldanskih urah nas je malo zeblo, ker je bilo res sveže, ampak na srečo nas je popoldan ogrel sonček. Greli pa so nas tudi trenutki, kot ta na spodnji fotografiji, ko sta otroka resnično uživala v opazovanju živali. Plavanje morskega leva je bil najbrž vrhunec obiska in res škoda, da ne slišite Zarinega smeha. Bila sta navdušena.




Tudi žirafe so ene izmed naših najljubših v ljubljanskem živalskem vrtu.


 


Včasih je dobro imeti starejšega brata, da lahko hodiš po njegovih stopinjah in se počitiš varno (pred kozami in pujsi). "Pridi Zara, ti bom dal rokico!"


 





 Čas za malico...


...in telovadbo.


 Sončna Ljubljana.



 Aljaž pleše...


 ...in Zara ploska.


Da bi bil dan popoln, pa smo izgubili še Zarino dudo. In to ne v živalskem vrtu in ne v Ljubljani (ne, ni nam padla v Ljubljanico in ni je pohrustal tiger), ampak doma. V avtu jo je še imela, ker je počivala, potem pa nihče ne ve kdaj in kako, se je izgubila. Seveda nimamo nobene rezerve, ker smo prepričani, da se duda pač ne izgubi tako hitro (kot da je še nikoli nismo izgubili med sprehodom - ja smo jo in to večkrat!). Ampak zdaj je že velika in jo ima samo še za spanje in očitno ne potrebuje rezerve. Uspavanje smo nekako preživeli, čeprav je trajalo dlje. Ponoči se je nekajkrat zbudila in jo iskala, pa sem vztrajno ponavljala, da je "ni, ni", ker smo jo izgubili in je bila kar jezna. Ob pol petih zjutraj je besno kričala in sedela na postelji, pa se je potem le vdala in jutranja ocena je, da pa le ni bilo tako hudo. ;) Zdaj pa dilema... V vrtcu ima še eno, seveda samo za spanje in zdaj kako naprej. Ukiniti še tisto? Uporabljati tisto doma in v vrtcu? Kupiti novo? Kupiti novo in še rezervo zraven? Aljaž ni imel dude, zato sem v tem nova. Bilo bi dobro, če bi se odvadila od dudice, ampak tudi spati brez prekinitev, božanja in trepljanja nekoga je luštno (ponavljam, lahko bi bilo slabše).
Hitro z izkušnjami na plan! ;)

Z ljubeznijo, Mama.

8 komentarjev:

  1. Moja Marusa je dudo nehala imeti mesec pred 2.rd. Sem poiskusila ze 3 mesece prej pa ni slo... V druge pa je jokala kaksen vecer ali dva... Sem pa morala biti pri njej, da je zaspala kar nekaj casa. Ker z dudo je zaspala sama in smo s tako naredili korak nazaj... No, saj zdaj pri skoraj 3 tudi ne zaspi sama, ker sem jo razvadila, ko je bil Aljaz novorojencek in sem hotela, da zvecer hitro zaspi:) Tako, da moram sedaj spet pocasi zaceti jo navajati na samostojno spanje, ker ima tudi Aljaz ze nek ritem spanja in bo lazje... Tako da sama preceni, ampak ce se bo veliko jokala po moje se ni pripravljena...

    Pa srecno:)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala! ;) No, danes je jokala vsega skupaj kakšnih pet minut, kar je več kot včeraj, ampak je pa hkrati hitreje zaspala. Bom videla kako bo ponoči in precenila. Ne bi je rada preveč silila, po drugi strani pa bi rada izkoristila spontano priložnost. Tudi v vrtcu bodo poskusili brez in potem precenili situacijo.

      Glede samostojnega spanja pa sem jaz ena tistih, ki meni, da še imajo čas za to. Seveda je super, če zaspijo sami, ampak nimam nič proti, če ga pet minut držim ta roko ali jo nesem gor in dol po sebi, da jima je lažje. No, starosti primerno seveda. Aljaža recimo ne bi več uspavala v naročju, medtem ko rada ostanem ob njem, da zaspi. Včasih se izmuznem z izgovorom, da grem na stranišče. ;) Sta itak oba samostojna glede spanja v svoji sobi in posteljici, tako da jemljem v zakup tistih nekaj minut pred spanjem (me pa je znal Aljaž kot dojenček čisto izčrpat z uspavanjem, upiral se je do zadnjega). Hočem ti povedat, da se ne sekiraj, če ne bo šlo. Postopoma pa gre vse ja, tja enkrat do šole. ;)

      Lp.

      Izbriši
  2. Nina, naša je imela dudico malo dlje (do 2 let približno) nato pa jo je do 3. leta imela samo za spat. (pišem na približno, ker "meje" niso bile tako definirane, ampak je šel proces zelo postopoma in brez večjih pritiskov). Jaz bi ji na tem mestu verjetno pustila dudico vsaj v vrtcu (ker vas takrat nima ob sebi in bo morda psihično zanjo lažje ta čas tam). Se strinjam Nina, ne preveč silit, čas bo prišel in takrat ne bo preveč težko odstraniti dudo (no vsaj pri nas je bilo tako, zanimanje za dudo je spontano upadalo, nanjo se je spomnila samo sem in tja, pa še takrat sva se lahko zmenili, da jo ne rabi nujno in se je v veliki večini strinjala ;)) ).

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. No, Zara jo je imela zdaj že enih pet mesecev samo za spanje dopoldan in zvečer oziroma ponoči. Tudi zjutraj in v vrtcu je ni imela nikoli, niti ob uvajanju, ker spremembe dobro prenaša, je dobrovoljna in je ne potrebuje (izjema je bila bolezen). Tako, da če pogledaš tako, gre tudi pri nas postopoma, ne glede na to ali ji bo danes v vrtcu uspelo zaspat brez nje ali ne. Nikoli me ni skrbelo, kako jo bomo odvadili od dude, tako da se s tem ne obremenjujem. Sem pač videla priložnost in pomislila na to, da jo lahko izkoristimo. V mislih sem imela, da bi jo odvadla nekje med 1,5 in 2 letom, ker se mi zdijo pri dveh letih že nekako sposobni sami sprejet takšno odločitev in dovolj zreli (po svojih izkušnjah in ker so prijateljica večinoma v tej starosti odvajale otroke od dude ali pa so se otroci sami odločili, da je več ne rabijo). Po izkušnjah tudi vem, da so nekatere stvari lažje, če se zgodijo malo prej. Je včasih bolje prej, kot pa pozno, ker otrok ob različnih starostih, različno dojema (enako mnenje imam o odhodu v vrtec, svoji sobi, postelji ipd.) in ker Zara ponoči ni imela krize bomo (vsaj doma) vztrajali da dudice "ni,ni". ;) Hvala za mnenje in nasvet. Silila pa sigurno ne bi, imaš prav. ;)

      Izbriši
  3. Nina, sej to je najbolj pomembno, ti kot njena mamica najbolje veš kdaj bo pravi čas za vas :) Naša izkušnja je bila taka kot sem opisala, vi boste pa naredili kot je prav za vašo družinico:) (nisem mislila, da pri vas stvari ne potekajo postopoma, no sej predvidevam, da nisi tako vzela :))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ne, ne. Želela sem samo še posebej omenit, da gre postopoma, ker se tudi meni to zdi pomembno. ;) Tako, da bomo videli, kako bo. ;) Najbrž vse želimo, da bi bilo za otroka čimmanj stresno (hkrati pa tudi za nas). ;)

      Izbriši
  4. Poskusi to izginotje izkoristit in dudo ukinit. :) Če ne bo prehudo za njo in za vas (dudo morda nadomestiš s kako uspavanko več...), potem poskusi. Mi smo jo pri enem letu tudi izgubili (se je naslednji dan sicer našla) in jo s tem dogodkom tudi ukinili. Če bi bilo za kogarkoli preveč stresno, seveda ne bi vztrajala. Je pa naš malček poleg dude imel tudi ninico, ki mu je ostala in se je pač samo z njo potolažil in sladko zaspal. :) Poročaj, kako bo šlo! ;)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ooo, zelo podobna izkušnja! :) Hvala za to, mi je kar lažje, ko preberem, da vam je uspelo! ;) Zara je danes v vrtcu zaspala brez, čeprav je negodovala, ni pa jokala. Malo dlje potrebuje, da se umiri in zaspi, ampak večjega jokanja in stokanja pa ni. Danes sploh ni več jokala, ampak se je samo malo pritožila in stisnila ninico k sebi. Tudi ona jo ima že od rojstva in res je v zadnjih dneh postala malo bolj aktualna, ker prej je bila bolj za okras. :)

      Izbriši