torek, 21. april 2015

Otroci pomagajo pri kuhanju in pripravi hrane

Že nekajkrat sem pisala o kuhinjskih in gospodinjskih opravilih, ki jih lahko opravljajo tudi majhni otroci ali pa pri njih pomagajo. TUKAJ sem recimo pisala o kuhinji prilagojeni otroku in o tem, kaj lahko počne dveletnik v kuhinji. Dotaknila sem se tudi kuhinjskih opravil za triletnika, ampak nisem natančno opisala, kako lahko sodeluje pri kuhanju, peki in pripravi hrane. Tudi TUKAJ sem omenila kuhanje in peko, nisem pa izpostavila, katera opravila, povezana s pripravo hrane, lahko otroku prepustimo.


Ker vedno pišem iz lastnih izkušenj, bom tudi tokrat pisala o tem, kako mi pri kuhanju in peki pomaga Aljaž, ki je januarja dopolnil 3 leta. Vsaka mama naj sama presodi kaj je primerno za njenega otroka in česa je pri določeni starosti sposoben. Aljaž je v zadnjih tednih pokazal še večje zanimanje za kuhanje kot prej, zato je temu primerno tudi vedno bolj vključen v pripravo hrane in seznam njegovih opravil se veča.

Kako lahko otroci pomagajo pri kuhanju in pripravi hrane? Seznam opravil.
  • Umivanje sadja in zelenjave.
  • Lupljenje krompirja (trenutno je to Aljaževo najljubše opravilo) z lupilcem. Lahko tudi lupljenje kakšne druge zelenjave, recimo korenčka, bučk ipd.
  • Rezanje sadja in zelenjave z valovitim nožem (nepogrešljiv pripomoček za otroke v kuhinji, uporabljamo ga že približno pol leta, začel je z rezanjem banane, ker je mehka in nož ne spodrsne, zdaj pa reže že jabolke, hruške, korenček, bučke itd.).
  • Ribanje sadja, zelenjave, sira ipd, tako kot so to počeli na blogu Žogice in kravate (imajo krasen plastičen ribež, kar pomeni da je varneje za naše malčke; mi imamo samo kovinskega, zato se tega še ni lotil čisto samostojno, ampak glede na sposobnosti, bo lahko kmalu tudi to čisto sam).
  • Trenje zelišč v možnarju in začinjanje jedi (soljenje, popranje in dodajanje drugih zelišč ter začimb).
  • Zlaganje hrane v lonec, dodajanje vode, olja (količino mu odmerim v vrčku), presipavanje moke, zdroba idr.
  • Mešanje s kuhalnico in mešanje z električnim mešalnikom s pomočjo. Lahko pa uporabite ročni mešalnik (ki je na moji "wish listi").
  • Gnetenje testa za kruh, pico ali piškote.
  • Valjanje z valjarjem.
  • Izrezovanje piškotov z modelčki za piškote, oblikovanje kakšnih rumovih kroglic in drugih podobnih sladic, oblikovanje polpetov, njokov ipd.
  • Priprava jedilne mize.
  • Umivanje umazane posode, zlaganje v in iz pomivalnega stroja ter čiščenje kuhinjskega pulta.
  • Odnašanje in sortiranje odpadkov v koš za smeti.
  • Sesanje ali pometanje tal.
Tudi Zara sodeluje pri nekaj izmed zgoraj naštetih opravilih, ampak potrebuje več moje pomoči in mojo polno pozornost. Otroka seveda postopoma uvajamo v kuhinjo in mu dodeljujemo starosti in sposobnostim primerna opravila. Leto in pol star otrok lahko pomaga pri umivanju, zlaganju v lonec, dodajanju sestavin, moke, mešanju, gnetenju, valjanju, oblikovanju piškotov itd.


Če dobro preberemo in pomislimo je za otroka izkušnja v kuhinji senzorična igra, ki je zelo koristna za njegov razvoj. Otrok se uči življenjskih veščin, krepi čute z dotikanjem, okušanjem, vonjanjem idr., krepi fino motoriko, utrjuje prste in roke za kasnejšo izkušnjo pisanja v šoli, krepi svojo samozavest, sposobnost razmišljanja...

P.S: Uporabljamo pripomočke iz trgovine Montessori doma Shop; linki do posameznih pripomočkov so v besedilu, na njihovi strani pa najdete še mnogo koristnega.

Najbrž  sem kaj pozabila, zato me lahko opomnite in bom dodala. ;)

Z ljubeznijo, Mama.

Ni komentarjev:

Objavite komentar