sreda, 10. junij 2015

Knjiga tedna: Najlepše pravljice (in o pravljicah za lahko noč)

Pravkar sem uspavala svoja otroka in razmišljala o tem, zakaj nisem še nikoli objavila kakšne od naših zbirk pravljic, ki jih imamo več in, ki jih tako radi prebiramo.


Odločila sem se za zbirko Najlepše pravljice, ker je to prva zbirka pravljic (in v bistvu tudi prva knjiga sploh), ki sem jo kupila Aljažu. Kupila sem jo kot božično darilo leta 2011, ko je bil še v trebuščku in ko sem odštevala dneve do njegovega prihoda na svet. Še zdaj se spomnim tistega občutka, ko sem pripravljala božično darilo za štručko, ki sem jo imela že tako nepopisno rada, a je še sploh nisem spoznala. Kmalu zatem, ko se je rodil (pri približno treh tednih) sem mu jih začela prebirati. Pravljice sem vključila v našo večerno rutino tako, da sem mu jih (velikokrat jih je tudi mož) prebirala med tistim zadnjim večernim dojenjem, pred spanjem. Ne zato, ker bi ga to takrat strašno zanimali, ampak ker ga je moj glas pomirjal in ker sem želela, da nam to postane navada. Ko se je nehal dojit je bil ravno v obdobju, ko ni bi veliko pri miru in tudi ni imel toliko koncentracije, zato smo s pravljicami za nekaj časa prekinili. Mislim, da je bil star nekaj manj kot dve leti, ko smo jih ponovno začeli prebirati, a tokrat čez dan. Tako in takrat, ko je želel. Zvečer sem jih vključila v večerno rutino in uspavanje tako, da jih pripovedujem. Ugotovila sem namreč, da je skrajno nepraktično brati ob prižgani lučki, ker načeloma veliko bolj uspava prostor brez luči (pa četudi skozi žaluzije še kukajo sončni žarki). Na izbiro dam nekaj pravljic, ki jih znam na pamet in vsako večer si lahko eno (vedno samo eno, pri tem vztrajam) izbere. Po tej pravljici je čas za spanje. Če se slučajno katero večer zgodi, da so kakšni problemi pri uspavanju, da zanalašč govori, se ne želi umiriti, ne posluša ipd., se pravljica za tisti dan zaključi in naslednji dan ima možnost, da sliši pravljico še enkrat, če se drži "pravil".

Če še ne berete pravljic z otrokom in je vaš otrok star že tri leta, vam to toplo priporočam. Zdaj je pravi trenutek. In ta zbirka je lahko idealen začetek, ker vsebuje vse, od kratkih, do dolgih, od klasičnih, do modernih, od slovenskih, do tujih itd. Več o tem zakaj je prebiranje pravljic otrokom zelo pomembno, pa si lahko preberete tudi v eni od knjig Zdenke Zalokar Divjak, ampak se zdaj točno ne spomnim v kateri. Mi lahko kdo pomaga? ;) Vzgoja je...ni znanost, mogoče?

Z ljubeznijo, Mama.

Ni komentarjev:

Objavite komentar