ponedeljek, 10. november 2014

Mama svetuje mami: Uspavanje otrok v skupni sobici

Moja otroka imasta skupno sobico, ki sva jo z možem uredila že pred rojstvom Zare tako, da je prilagojena obema. Prve štiri mesece svojega življenja je Zara spala v spalnici zraven naju, v zibelki ali v zakonski postelji. Ko pa je bila stara štiri mesece in sem bila ravno sama z obema, sem se odločila, da jo prestavim k Aljažu in da vidimo kako se bo obneslo večerno uspavanje obeh hkrati. Spat gresta istočasno. Po večerni rutini (kopanje/tuširanje, oblačenje pidžamice, umivanje zobk, cartanje) gre Aljaž v posteljo, jaz pa se vsedem zraven posteljice na tla z Zaro v naročju in njo podojim, hkrati pa pripovedujem pravljico. Ko je pravljice konec, jo položim v njeno posteljico, ki je skoraj vzporedno z njegovo. Prižgem pesmice na njenem vrtiljaku (je navajena zraven njih zaspat), ji dam dudico in ninico ter grem k njemu, ker je on navajen da sem zraven, ko zaspi. Ona zaspi sama, včasih ji moram še dudo popravit ali pa jo vzet iz posteljice, malo pocartat in položit nazaj noter, ampak to je res redko. Ko oba trdno zaspita, se med seboj redko zbudita.

Tako je zdaj že kar nekaj mesecev in seveda se včasih zgodi, da kateri ne zaspi takoj in je potrebno vložit malo več truda, ampak načeloma nam spanje v skupni sobici ustreza in v tem vidima veliko pozitivnega za otroka. Obema je situacija že čisto rutinska in vesta točno, kako poteka uspavanje. Zdaj, ko sta večja smo v rutino vključili še "njun čas", ko skupaj v njeni posteljici opazujeta živalice na projektorju vrtiljaka ali pa se pocrkljata v njegovi posteljici, če le nista preveč utrujena. To ju pomiri in zbliža. Ta "njun čas" pa ne sme trajati predlgo, ker se lahko hitro sprevže v nagajanje mamici in atiju. :D Vse v okviru časovne omejitve, ki jo postavita starša in seveda ne popustimo otrokovim prošnjam po treh pravljicah, namesto eni ipd., ker se sistem lahko hitro poruši. ;)

Zdaj bo Aljaž star že tri leta in še vedno sem zraven, da zaspi, ampak počasi skrajšujem ta čas do takrat, ko se popolnoma umiri in potihoma zapustim sobo. Če me pokliče nazaj mu razložim, da grem stranišče in se hitro vrnem, ampak ponavadi ga zmanjka takoj v naslednjem hipu. Če pa me še vedno potrebuje, se vrnem in ga še dodatno pobožam in umirim.

Velikokrat kot del večerne rutine uporabim tudi eterična olja doTERRA. Sivka, rimska kamilica in Serenity so pri nas olja, ki so pogosto v uporabi za umiritev in miren spanec.

Lahko noč, sestrica!

Z ljubeznijo, Mama.

Ni komentarjev:

Objavite komentar