sreda, 8. april 2015

Mama svetuje mami: Štručkanje

Ko sem pred nekaj dnevi pregledovala stare fotografije, sem našla nekaj fotografij Zare povite v štručko (žal so vse slabše kvalitete, ker so iz Instagrama) in takoj pomislila na to, da bo ta nasvet morda prišel prav kakšni novopečeni mamici. Gre za štručkanje (swaddling) novorojenčkov oziroma dojenčkov nekje do treh mesecev starosti.


O tem sem brala že med prvo nosečnostjo, ampak mi povijanje pri Aljažu ni šlo najbolje od rok. Pri Zari sem bila bolj spretna in štručkanje se nam je zelo obrestovalo. Oba moja otroka sta prve mesece veliko jokala in preizkusila sem različne načine pomirjanja. Nekateri dojenčki se težje prilagajajo na življenje izven maternice in s štručkanjem jih lažje pomirimo, pomaga pa tudi pri kolikah.

V knigi Najsrečnejši dojenček daleč naokoli (ena izmed mojih najljubših knjig) je opisanih nekaj načinov pomiritve, med njimi tudi štručkanje. Preizkusila sem jih in je res lažje, če upoštevaš teh nekaj nasvetov, hitro pa pogruntaš še kakšno svojo "finto". Pri nas je delovalo šuškanje, štručkanje in trepljanje po ritki in pa seveda nošenje v nosilki, dojenje, ki je veliko več kot samo hranjenje, vožnja v vozičku in avtomobilu, masaža trebuščka ipd. Res priporočam branje knjige.

Kako se lotiti štručkanja? Potrebujete veliko tetra plenico ali odejo. Jaz sem uporabljala Aden and Anais tetra plenice in odejice Swaddle Designs ter sem bila zelo zadovoljna. Obe znamki plenic oziroma odejic sta kvalitetni, izdelki pa so uporabni na veliko različnih načinov in zelo koristni. Navodila so ponavadi prišita na plenici in/ali odejici (na sliki so Aden + Anais navodila):



Kako ste si ve olajšale prve mesece? Ste preizkusile štručkanje? Kdaj, kako? Jaz sem čez dan kombinirala štručkanje, dojenje, dudo in beli šum ali Šušpavanke; v štručko sem jo povila tudi za na sprehod; zvečer pa sem jo po kopanju zavila v štručko, podojila in uspavala.
Mogoče sem celo kaj pozabila. Čas kar beži...

Z ljubeznijo, Mama.

Ni komentarjev:

Objavite komentar