četrtek, 19. februar 2015

Naredi sam: Dišeči plastelin (z eteričnimi olji!)

Končno sem preizkusila recept za plastelin, ki se kuha. Ponavadi me preveč sestavin in dolg postopek priprave odvrne od izdelave, ampak ker sem želela plastelin, ki bi zdržal nekaj mesecev, sem se odločila, da kljub temu preizkusim tudi ta recept (zelo rada preizkušam različne recepte in se potem sama odločim kateri mi je najljubši oziroma kateri recept bom uporabila ob kakšni priložnosti). Ugotovila sem, da priprava sploh ni tako dolga, kot sem mislila, plastelin pa izgleda odlično. Če želite dolgo obstojen plastelin, potem je ta recept pravi za vas. Sestavine so takšne, da jih sigurno najdemo v vsakem gospodinjstvu, po želji pa lahko dodamo še različne dodatke. Tokrat sem dodala jedilno barvo in eterična olja. Rezultat je plastelin treh različnih barv, ki božansko diši in je narejen iz samo naravnih sestavin.


Potrebujete:

1 skodelico (cup) moke
1/4 skodelice soli
1 skodelico vode
1 žlico rastlinskega olja
3 žličke kisa

Postopek:

Vse sestavine dajte v lonec in jih kuhajte na srednjem ognju, dokler se ne sprimejo v kepo podobno plastelinu. Ko se to zgodi, ugasnite ogenj in odstavite lonec. Počakajte kakšno minuto, da se plastelin rahlo ohladi in ga pregnetite z roko. Ko je plastelin kompakten je končan in ga lahko razdelite na poljubno število delov, ki jih obarvate, jim dodate kakšno eterično olje ali kakšen drug dodatek.


Dodatki s katerimi lahko popestrimo plastelin in ustvarimo posebno senzorično izkušnjo:
  • Kupljene jedilne barve ali naravne barve (recimo sok rdeče pese);
  • Terapevtska eterična olja za aromatično doživetje;
  • Bleščice različnih barv;
  • Na drobno sesekljana zelišča ali zmlete začimbe (sivka, meta, melisa, cimet, ingver ipd.);
  • Ovsene, pirine ali druge kosmiče ipd.

Izberete lahko poljubna eterična olja. Jaz sem izbrala eterično olje limone, divje pomaranče in sivke. Plastelin z vonjem limone je primeren predvsem za jutranjo igro ali igro po popoldanskem spancu, saj poživlja in prebuja. Plastelin z vonjem divje pomaranče lahko uporabite kadarkoli, saj sprošča in bo vašega otroka hitro spravil v dobro voljo. Plastelin z vonjem sivke je moj najljubši. Pomirja, sprošča in spodbuja notranje ravnovesje ter umirjeno igro, kar je posebej dobro za otroke, ki se težko umirijo in osredotočijo. Za še dodatno senzorično izkušnjo pa sem mu dodala tudi nasesekljano sivko.




Plastelin hranimo v zaprti posodi v hladilniku. Kakšna je njegova življenjska doba pa vam javim (upam) čez nekaj mesecev.

TUKAJ pa najdete tudi recept za plastelin, ki je prav tako varen za dojenčke in malčke. Njegova prednost je, da vsebuje manj sestavin, ki jih samo pregnetemo. Po uporabi lahko izdelke tudi spečemo v pečici in jih shranimo za spomin.

In še plastelin iz samo dveh sestavin, ki je pripravljen zelo hitro. Najdete ga TUKAJ. Zdrži kakšen dan dlje, kot prvi, a ne več, kot kakšen teden. Žal.

Z ljubeznijo, Mama.

5 komentarjev:

  1. Zadnjič sem slučajno brala tole http://www.kitchenstewardship.com/2014/12/29/3-reasons-essential-oils-could-hurt-your-family/
    Sicer pa super, mi že smo uživali s plastelinom, ki je dišal po sivki ...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Tudi jaz preberem veliko na to temo in sem vedno zelo previdna, ko se gre za otroke in eterična olja (pa tudi nasploh). Minimalna količina in obvezno redčenje v baznem olju, seveda. Pa vsa eterična olja tudi niso primerna za najmlajše, ampak to je že debata za kakšno drugo objavo. Ta plastelin seveda ni za v usta, med igro pa je prijetno dišalo in je bilo še posebej zabavno.

      Sem pa ravno zato napisala osnovni recept, da lahko vsak naredi po svojih željah, dodajanje eteričnega olja ni nujno. ;)

      Izbriši
    2. Ne ne, nočem težit, samo res mi je bilo zanimivo ... brat o tem, kako je treba pazi od nekoga, ki je sicer navdušen ... Ker ja, razumem navdušenost, smo pa (vsi, v različnih situacijah) mogoče ravno zato premalo pozorni na kaj pomembnega. Ničesar ne obtožujem, le zdelo se mi je vredno delit, saj pravim, mi je bilo zanimivo branje kljub temu, da olj ne uporabljam sploh (neuporaba brez posebnega razloga). Je pa res krasno, ko zadisi ...

      Izbriši
    3. Seveda. Sem vesela, da si delila z nami... Eterična olja so lahko zelo koristna, če jih pravilno in varno uporabljamo. Tisti, ki jih uporabljamo se (vsaj upam) o tem tudi informiramo.

      Izbriši
  2. Vsekakor eterična olja kupljena v DM ipd niso primerna. E.olja od florihane, doterre pa so zelo dobre kvalitete in so primerne. Edino limone jaz ne bi uporabljala, ker je fototoksična in če po igranju z plastelinom gredo na sonce...

    OdgovoriIzbriši